Wednesday 21 June 2017

Cornflakes Crunchy Cookies



      Assalamualaikum dan selamat pagi semua.... Pagi ni aku nak share satu lagi biskut raya yang aku dah lama teringin sangat nak buat... Ni antara biskut cornflake yang aku suka selain biskut cornflake madu... Kalau biskut cornflake matu tu kita selalu jumpa, kalau biskut cornflake crunchy ni jarang-jarang sikit... Resepi ni aku jumpa kat Facebook... So, aku panjangkan pulak resepi ni kat blog aku... Mudah-mudahan tuan yang share resepi ni murah rezeki ye.... Aminnn.... Meh kita tengok resepinya pulak....





Cornflakes Crunchy Cookies
Sumber : FB Tahrunnisah Jali
 
- 1 3/4cwn tepung gandum
- 1/4 cwn tepung jagung
- 1/2 sudu teh baking powder
- 2 cawan cornflakes ramas kasar
- 200g butter (suhu bilik)
- 3/4 cwn gula kastor
- 1 biji kuning telor


Cara-Cara
  1. Gula dan butter di pukul dalam 5 minit... Boleh guna whisk dan masukkan telor
  2. Kemudian masukkan Campuran tepung dan cornflakes serta Baking powder
  3. Gaul sebati
  4. Panaskan oven terlebih dahulu 170 selama 10 mnt
  5. Sapu nipis permukaan loyang dengan butter
  6. Sudukan sedikit adunan pada loyang dan buat sampai habis
  7. Bakar selama 15-20 minit guna api atas bawah..






No comments:

Post a Comment

harap maaf kalau saya lewat atau tak sempat balas komen anda ...